آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم
نوشته شده توسط : شاد

 

03

آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم


مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با رمز "یا صاحب‌الزمان" و با حمله هوایی نیروهای مهاجم آغاز شد.
آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم

، دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس 28 با حضور و استقرار یگان‌های پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، نیروهای واکنش سریع، نیروهای ویژه تیپ 65، و هوانیروز در منطقه نصرآباد اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش یگان‌های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش در منطقه عملیاتی وارد عمل می‌شوند.

همچنین در ادامه، بعد از اجرای عملیات هلی‌برن توسط یگان‌های نیروهای مهاجم، یگان‌های زرهی، مکانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی‌برن را به‌منظور پاکسازی منطقه آغاز می‌کنند.


برچسب‌ها: پاتوق یارانارتش 

تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۳ | 12:0 PM | نویسنده : ذاکر | نظر بدهید

 

هرچند برخی معتقدند ملا اختر سال گذشته کشته شده است، به هر حال مرگ رهبر طالبان در صورت تایید، پیامدهایی بر طالبان و افغانستان خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که با کشته شدن ملا اختر منصور جریان طالبان تضعیف و تقسیم شده و گروه تروریستی داعش جایگزین طالبان گردد.

 ادعای مقامات امریکایی و سپس مقامات امنیتی افغانستان مبنی بر کشته شدن ملا اختر منصور، با وجود تکذیب پاکستان و طالبان، توسط یکی از فرماندهان ارشد شبه نظامیان طالب تایید شد. 
البته گروه طالبان واکنش خاصی نشان نداده و مولوی مجاهد سخنگوی طالبان، خبر کشته شدن ملا اختر را رد می کند، اما به نظر می رسد کشته شدن سرکرده طالبان افغان نزدیک به واقعیت باشد؛ به ویژه که شبکه های اجتماعی روز یکشنبه تصویری از جسد رهبر طالبان را منتشر کردند و وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اختر منصور در ساعات پایانی شامگاه جمعه گذشته در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین نظامیان این کشور در منطقه ای دور افتاده نزدیک مرز پاکستان و افغانستان کشته شده، است. «عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان  نیز مدعی است که ملا اختر منصور در خاک پاکستان هدف حمله قرار گرفته است. 

پیامدهای مرگ ملااختر منصور


ع


برچسب‌ها: پاتوق یاراناهبر طالبان 

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۰۳ | 11:49 AM | نویسنده : ذاکر | نظر بدهید
عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28، امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند




:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: